Składniki miseczka ugotowanego makaronu kokardki puszka czerwonej fasoli duża ugotowana marchew żółta papryka zakwaszany ogórek marynowane pieczarki sól, pieprz, majeranek oraz rozmaryn oliwa Fasolę cedzimy, pozostałe warzywa (prócz pieczarek) rozcinamy na kawałki, dokładamy do makaronu. Skrapiamy oliwą, dodajemy przyprawy podług gustu. Odpowiednio, jak się nieco “przegryzie” w lodówce. Można spożywać jako niezależne danie, np. na kolację.

14-10-2016

Składniki: dwie marchewki 2 pietruszki mały seler niewielki kalafior 600g pomidorów 4 ziemniaki 4 strąki czerwonej papryki 2 cebule garść fasolki szparagowej 3 łyżki oliwy sól Metoda gotowania: Obrane oraz pokrojone warzywa obgotować w znikomej ilości wody (ziemniaki osobno). Poszatkować cebulę i wyczyszczoną z nasion paprykę, podsmażyć na oliwie. Obgotowane jarzyny odcedzić zachowując wywar. Żaroodporne naczynie wysmarować tłuszczem oraz układać w nim powłokami jarzyny, przekładając przysmażoną cebulą z papryką. Na wierzchu położyć poszatkowane w płaty pomidory, posolić i polać naparem z warzyw.

24-06-2016

Składniki na 4 porcje 25 dag ryżu 25 dag marchewki 1 mały kalafior ( lbo brokuły, jak kto woli) 10 dag mrożonego groszku 1 cebula 10 dag mielonych migdałów 2 jaja 1⁄5 litra śmietany kremówki 10 dag żółtego sera 2 szklanki rosołu 5 dag bułki tartej 3 łyżki masła albo margaryny 1 pęczek naci pietruszki sok z cytryny, sól, pieprz 1⁄2 łyżeczki suszonych ziół prowansalskich, tarta gałka muszkatołowa Etapy przygotowania: W garnku zagotować bulion, wsypać ryż oraz gotować na słabym płomieniu 20 minut.

24-06-2016

Składniki: - 30 dkg mięsa z kością - 25 deko włoszczyzny - 1,5 l wody - 10 deko szpinaku - 10 dkg szczawiu - 2 wielkie głowy sałaty głowiastej - 3 deko mąki - 1⁄8-1⁄4 l śmietanki albo śmietany - sól - 1 łyżka koperku, pietruszki siekanej Sposób przyrządzenia: Z mięsa, kości oraz warzyw ugotować wywar. Szczaw, sałatę, szpinak opłukać, przebrać, odkroić korzonki, przepuścić przez maszynkę do mięsa. Pół załadować do wazy.

28-04-2016

Grecka zapiekanka z Krety. Składniki: 3 - 4 ziemniaki 3 - 4 cukinie 10 listków mięty (niekoniecznie) 1 miseczka greckiego jogurtu (nadzwyczaj tłusty kremowy) 200 g sera feta (może być krajowy) 100 g białego sera (może być dietetyczny) 1 miseczka oliwy sól pieprz rozmaryn albo oregano ewentualnie czosnek Metoda wykonywania: Ziemniaki oraz cukinie tniemy w cienkie plastry. Oliwę miksujemy z solą, pieprzem oraz rozmarynem/oregano. Plastry ziemniaków i cukini maczamy w oliwie z przyprawami oraz układamy połowę narąbanych warzyw solidną warstwą na dnie żaroodpornego naczynia (musi być duże).

28-04-2016